Panasonic Lumix DMC-TZ3 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-TZ3 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Kw88 01-03-2010

Heb camera nu 2 jaar in bezit en ben er niet tevreden over. bij daglicht zijn de foto's wel goed, maar zodra er ook maar enigszins te weinig daglicht is, wordt de foto zeer 'korrelig' en slecht van kleur. Dat was bij mijn vorige camera (Canon Powershot AF70) veeeeel mooier. de flitser is ook zeker niet voldoende. heb allerlei settings geprobeerd, ook advies van Dirk Boom hieronder, maar t wordt nix.

Wel mooi groot display. nadeel vind ik ook dat er geen optische zoeker is, je MOET het display aanhebben om te kunnen zien wat je fotografeert, maar soms, om batterij te sparen, is het wel eens handig om display uit te zetten. in het donker zie je ook nauwelijks iets op het display, terwijl dat met een andere camera beter was.

Voor een relatief kleine camera wel een krachtige zoomlens. Door de zwaarte van de lens, is de camera wel moeilijk stabiel te krijgen op een tripod.

Gert017 01-06-2008

De TZ3 maakt buiten beslist mooie foto's.
De 10x zoom is prima net zo als de beeldstabilisatie.
De menu structuur is logisch en snel te begrijpen.
Foto's waarbij de flitser is gebruikt zijn flets van kleur.
De macro instellingen zijn matig.
Verder kun je met een volledig opgeladen acuu maar ongeveer 70 foto's maken , dat vind ik vrij weing.

Voor deze camera had ik een Ricoh camera. Vind de instelmoglijkheden en de macro stand van Ricoh echt beter.

stokvis 09-04-2008

Prima toestel ! Scherpe foto`s, goede lens, veel standaard instellingen. De groothoeklens + grote zoom met stabiliteit zijn absolute voordelen van dit toestel in vergelijk met andere toestellen.
Er is slechts 1 nadeel aan dit toestel ... foto`s die gemaakt zijn als het donder wordt of op donkere plekken zijn slecht van kwaliteit. Het is te overbelicht of juist te donker. Er zijn verschillende standaard instellingen die je dan kan uitproberen. Soms geeft dat beter resultaat, maar over het algemeen wordt het niet veel beter. De sterkte van de flits kun je niet instellen.
Afgezien hiervan, vind ik het een geweldig toestel !

Mr Maarten 74 05-11-2007

Super camera, zeer gebruiksvriendelijk, maakt mooie en heldere foto's. Drukt razendsnel af zodat het moment ook daadwerkelijk op de foto terecht komt. Super!

De European Imaging and Sound Association (EISA) maakte op 15 augustus jl.bekend dat de Panasonic LUMIX Traveller Camera DMC-TZ3 is uitgeroepen totEuropese Compactcamera 2007-2008!

Zegt genoeg denk ik! Dikke 10!

William_ned 18-09-2007

Ik ben na een aantal weken foto's maken zeer tevreden. Er is wel iets wat mij stoort. Om één of andere reden zijn alle foto's te donker. Alle foto's moet ik handmatig met een fotoprogramma lichter maken. Dan zijn de foto's wel goed.
Het kan zijn dat ik een instelling niet goed heb staan maar ik kan maar niet vinden welke. Heeft een deskundige misschien advies. Ik weet dat je bijvoorbeeld de helderheid kan instellen maar dat maakt weinig verschil. Misschien iets vanuit de fabriek?

HenriHH 12-09-2007

Dit toestel een paar weken uitgeprobeerd. Geweldige lens met groothoek en super tele. Snel in de aanslag en afdrukken. Het auto menu (hartje) geeft in vrijwel alle omstandigheden een goed resultaat, de verschillende scene mogelijkheden zijn goed toepasbaar. Mooi compact. Helaas is het resultaat bedroevend. Allerlei instellingen geprobeerd, maar de foto's zijn niet scherp te krijgen, ondanks de vele megapixels. Is dan toch het objectief of de chip van onvoeldoende kwaliteit?
Toch maar verder zoeken naar een ander toestel.

HenkH 12-06-2007

Na wikken en wegen een Panasonic TZ3 aangeschaft. De eisen van de camera voor mij waren: compact (in elk geval in een broekzak mee te nemen), meer dan 4 x optische zoom, bij voorkeur groothoek. Heb nog even de Canon A710 overwogen, maar vanwege penlights, geen groothoek, mindere zoom, minder prettig uitziend model, deze toch laten gaan. Tevens heb ik een Canon Powershot S40. Vergeleken met deze (oudere) camera, merk ik nauwelijks tot geen verschil tussen 4 of 7 megapixel als ik tot op een groot detail in zoom op de pc (met dezelfde zoom factor van de camera genomen). Eerder had ik dit ook al vernomen van een eigenaar van de S30 op kieskeurig. Qua kleuren zitten er diverse programma's op. Ik heb twee foto's vergeleken tussen de S40 en de TZ3 (buitenopname). De S40 had in de meeste objecten iets meer kleur dan de TZ3 op standaard instelling (iets meer contrast vind ik persoonlijk mooier). Echter als ik naar de lucht kijk, dan was die van de TZ3 weer een stuk blauwer, wat daar weer mooier van was. In het donker zou deze minder performen. Van dichtbij met flits (binnen 2-3 meter), zie ik geen enkel probleem met beeldruis. Sterker nog, de camera regelt perfect de flits intensiteit afhankelijk van de afstand tot het object (vergeleken met de Canon S40 had ik vaker een overbelichte foto als ik deze van dichtbij nam). Als compactheid geen issue was geweest, was ik waarschijnlijk voor een Fuji Finepix (SLR like) gegaan, maar aangezien deze niet zo handig meenemen ben ik toch voor deze hele keurige allrounder gegaan. 10x optische zoom, optische stabalizer, groothoek, flink groot lcd: schitterend.

Wil je meer dan 17 foto's snel in burst mode nemen, ga dan voor een ultra 2 kaart of sneller. Dit heb ik uitgetest. Foto op 7 megapixel, burst mode op oneindig en compressie op maximaal, dan zat kon ik de eerste 17 foto's zon 2,5-3 per seconde nemen. Na deze 17 foto's met het standaard kaartje, kon ik 1 foto per seconde nemen. Mocht het dus een issue zijn: gewoon een sneller kaartje, want dan kan je ook na een bende foto's gewoon op een rate van 2,5 foto per seconde door knippen...

Binnenkort gaat hij mee op vakantie en zal ik wellicht nog wat meer vergelijken en stoeien met de programma's. Het contrast is mogelijk wel uit de camera zelf al wat op te peppen door hem op vivid te zetten ipv natural.

Oja wat nog een klein nadeel is, is dat er geen manual controls op zitten, zoals sluitertijd en diafragma. Er zitten wel nacht programma's op voor vuurwerk e.d. maar daarmee heb ik nog niet getest. Wat dat betreft is de LX2 beter. Jammer dat ze dat niet combineren op dit model. Ik mis het maar in hele enkele gevallen waarschijnlijk. Het is en blijft een point and shoot camera. Zonder gedoe, goede foto's maken.

benwen 15-05-2007

He deze camera nu al meer als een maand en heb hem meegehad op vakantie. Het is een super camera fijne groothoek en super zoom waarbij de steady shot zeer goed werkt. Hij is zeer handzaam. Tevens kun je op een zeer eenvoudige manier het apparaat instellen naar jou wensen. Het scherm is zeer helder dus heb ik de zoeker voor geen moment gemist (zelfs niet in de volle zon). Het enige wat mij tegenviel zijn de opnames bij weinig ligt (schemering, huiskamer zonder flits etc.) Hier was mijn oude canon powershot s30 toch stukken beter. Maar na wat handmatige instelling van mijn kant op de kamera is nu het resultaat voldoende goed. en dat is weer een plus punt, je kunt enorm veel dingen aanpassen aan jou wensen en dit op een zeer eenvoudige manier
Al met al kan ik een ieder deze kamera aanraden .ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop, ondanks de wat mindere foto's bij minder licht.

lijn smits 11-05-2007

Alweer een tijdje in gebruik en moet zeggen dat deze camera uitstekend presteert. Geen (weinig) gehannes met knopjes voordat je een foto kunt maken. Zoombereik is enorm, maar veel interessanter is dat deze bij 28mm begint, en dit met weinig vervorming. En scherp! Focus van de lens werkt ook snel. Goeie stabilisator. Kortom, eigenlijk is dit een perfekte camera voor op reis e.d.. Vooral voor degenen die geen zin hebben in gezeul met slr's met bijbehorende objectieven. Deze Panasonic is wel een tikkeltje groter dan de gemiddelde compacts maar dat mag de pret niet drukken. In vind het in ieder geval één van de meest handige c.q. bruikbare compacts die er is.

rolff 17-04-2007

Een zeer mooie camara met een groot scherm en een grote zoom die d.m.v software ook goed te gebruiken is. Dus geen onscherpe foto's als je 10x inzoomt. Ik denk dat dit een van de beste camara's met de meeste mogenlijkheden is die je in dit formaat kunt kopen

winawies 09-04-2007

Net nieuw en via internet snel in huis. We gingen 2 dagen later een week naar Spanje en konden het toestel goed uittesten. De indrukken zijn erg goed. Een prima handzaam formaat. (hebben nog een dig.sp.refl.cam.) Groot lcd scherm maakt dat je goed ziet wat je doet. Veel foto's gemaakt in verschillende omstandigheden. Zelfs de avondfoto's zijn meer dan redelijk. Dit apparaat doet niet onder voor de sp.refl.cam. Een goede en degelijke camera met een gemakkelijke bediening en veel mogelijkheden. Een goede keus en wat ons betreft een aanrader.